یانچشمه

وب فرهنگی تاریخی دیار یانچشمه و فریدن

یانچشمه

وب فرهنگی تاریخی دیار یانچشمه و فریدن

درباره بلاگ
یانچشمه

باسلام خدمت عزیزان همولایتی.متاسفانه بدلیل مشکلات عدیده سایت بلاگفا مجبور به انتقال سایت از mostafa331.blogfa.com شدیم.از این پس ما را در همین بلاگ دنبال نمایید.
باتشکر از همراهی شما .
ایمیل ما:
yancheshmesh@gmail.com

بایگانی

تقریبا سه سالی میشه که ابهای سرزمین فریدن دچار الودگی هستند که گفته میشود الودگی از نوع نیترات است . عاملی که باعث ظهور بسیاری از انواع سرطان ها میباشد.

در حال حاضر اب اشامیدنی اهالی ازطریق تانکر توزیع میشود. به گفتنه ساکنان محلی ابهایی که توسط این تانکرها توزیع میشوند نیز عاری از  الودگی نیستند.

بااین وجود بیماری های زیادی گریبان گیر اهالی شده متاسفانه این اتفاقات همراه با مشکلات تورم وبیکاری و....روزهای سختی است که زندگی روزبه روز ان دشوارتر از روز دیگر است.

سرزمین کاوه اهنگر ، سرزمین فریدون،سرزمین چشمه های بیکران  سرزمینی  که روزی شاه نشین منطقه به وسعت نیمی از یک قاره بود اکنون در اوج محرومیت،تا 6 ماه اینده اعضای ان مجبور به ترک کردن دیار خود هستن وخدا میداند که به کجا اواره خواهند شد.

منطقه فریدن با در گیر شدن بااین مشکل به رتبه های تک رقمی محروم ترین نقاط ایران تنزل خواهد کرد.

با وجود اینکه مشکل الودگی براحتی با تاسیس یک تصفیه خانه کوچک امکان پذیر است اما مسولان کشور انقدر سرگرم ساختن ایران است که وقت شنیدن چنین مشکلات کوچک وبی اهمیتی را ندارد...!

فریدن چون جزء حوضه آبریز زاینده رود است حق برداشت ندارد اما در دادن تسهیلات خشکسالی فریدن جزء حوضه آبریز زاینده رود نیست!!؟

یکی از مطالبات  به حق مردم حل مشکل آب شرب بود،حتی در مصاحبه ای که خبرنگار فریدن نا با مردم داشت، آنها اعلام کردند شاید یکی از عوامل افزایش آمار سرطان در فریدن همین آب آشامیدنی آلوده باشد.

از همین رو به خاطر احتیاط از این بیماری باعث شده در این اوضاع  بد اقتصادی شهرستان برخی از آنها به فکر تهیه آب معدنی بیافتند که عمدتأ مشکلات اقتصادی  فشار مضاعف بر روی خانواده های کم بضاعت می آورد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۸
مصطفی شکراللهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی